25.05.2022 სიღრმისეული ჟურნალისტური ნამუშევრები

პანდემია, თანასწორობა და შობის ღამე

რუსთავის, ღვთაებრივი გულმოწყალების სახელობის კათოლიკური ტაძრის კართან, ასეთი გაფრთხილება დაგხვდებათ:

„ ტაძარში შესვლამდე გავიკეთოთ პირბადე და დავიმუშავოთ ხელები, სპეციალური ხსნარით. ტაძარში დავიცვათ სულ ცოტა ერთი მეტრის დისტანცია და დავსხდეთ მონიშნულ ადგილებზე. ყოვლადწმინდა ზიარების მისაღებად, გთხოვთ ჩავდგეთ რიგში, ერთმანეთისგან ერთი მეტრის დაშორებით, მონანიების საიდუმლო, აღსარება, აღსულდება არა სააღმსარებლოში, არმედ ღია სივრცეში. ლიტურგიის დასრულების შემდეგ, ტაძრიდან პირველები უნდა გავიდნენ ბოლო რიგებიდან, რათა ხალხის მოგროვება არ მოხდეს.“

ის, თუ რა გზა გაიარა ამ ტაძარმა იმისთვის, რომ რუსთავში აეშენებინათ საინტერესოა, თუმცა საუბრის სხვა თემაა. ერთი სიტყვით კი გეტყვით, რომ ამ პროცესში საკრებულო, სასამართლო, უფლებადამცველები და კიდევ, არა ერთი მხარე იყო ჩართული. საბოლოო ჯამში, დადგა შედეგი, რითაც რუსთავის კათოლიკე მრევლს, ტაძარში შეუძლია ლოცვა და ღვთისმსახურების საკუთარი მრწამსის მიხედვით აღსრულება.

აბა რა ხდება, რატომ ვწერთ ამ მასალას?!

პანდემია შეეხო ყველას ერთად და ყველას ცალ-ცალკე. მათ რიგებში არიან რელიგიური ინსტიტუციებიც. ძალიან არ მიყვარს ეს სიტყვა, მაგრამ სხვას ვერ ვპოულობ.

ბოლო ღვთისმსახურება, რომელსაც რამდენიმე დღის წინ, მართლმადიდებლურ ტაძარში დავესწარი, იყო ზეთის კურთხევა, რომელსაც მრევლი შვიდიგზის ზეთისცხებას უწოდებს. პირბადეები, დისტანცია, ზეთის ცხება ინდივიდუალური ბამბის ჩხირებით – მოკლედ, რისი დაცვაც შეიძლებოდა, მეტ-ნაკლებად იყო დაცული.  

ამ დროს რა ხდებოდა რუსთავის კათოლიკურ ტაძარში არ ვიცი, თუმცა მათ კართან გაკრული გაფრთხილება, მიქმნის შთაბეჭდილებას, რომ უსაფრთხოების დაცვის კუთხით, იქაც ამავე წესებს მისდევდნენ.

მიუხედავად ამ ერთნაირი წესებისა, იმ ინფორმაციით რაც ამჟამად გვაქვს, შობის დღესასწაულის ტრადიციულ აღნიშნვას, მხოლოდ მართლმადიდებელი მრევლი შევძლებთ ისე, როგორც ამას პანდემიამდე ვაკეთებდით.

მთავრობის მიერ, ორი თვის განმავლობაში დაწესებულ გადაადგილების შეზღუდვებს შორის გამონაკლისი არის მხოლოდ ორი დღე – 31 დეკემბრის ღამე და შობის – 6 იანვრის ღამე. ამ ორ დღეს მოქალაქეებს 21:00 საათიდან 05:00 საათამდეც შეეძლებათ ფეხით და ტრანსპორტით მოძრაობა, ასევე საჯარო სივრცეში ყოფნა.

მხოლოდ მართლმადიდებელი ეკლესიის მრევლისთვის დაწესებულმა გამონაკლისმა, ჩვენი საზოგადოების დანარჩენი, რელიგიური კონფესიები გაანაწყენა.

კათოლიკეთა კავკასიის სამოციქულო ადმინისტრატორი, ეპისკოპოსი ჯუზეპე პაზოტო მთავრობას ასე მიმართავს:

„გული მწყდება, რომ შესაძლებელი იყო გეჩვენებინათ მთავრობის, ხელისუფლების მხრიდან პატივისცემა ყველასადმი, გული მწყდება, რომ მრავალმა ადამიანმა იგრძნო, რომ მოექეცით მათ, როგორც ანგარიშში არ ჩასაგდებ უმნიშვნელო უმცირესობას. ყველამ ხელიდან გავუშვით ზრდის შესაძლებლობა!!! ამ ჩემი განცდების გამოხატვით, რაც გარწმუნებთ თავისუფალია ყოველგვარი სიავისაგან, ვისურვე ოდენ მთელი მოკრძალებით დამედო ერთი აგური, რათა მეტი ყურადღებისთვის მოგვეხმო და ერთად აგვეგო ისეთი ხვალინდელი დღე, რომელიც უფრო მშვენიერი იქნებოდა და ყველას შეამჩნევდა და დააფასებდა, დისკრიმინაციისგან თავისუფალი ხვალინდელი დღე!“

ქრისტიანული საზოგადოების ნაწილთან ერთად, უსამართლობის და უპატივცემლობის განცდა აქვთ სხვა რელიგიურ კონფესიებსაც.

„გვინდა გულისტკივილით აღვნიშნოთ, რომ პანდემიასთან დაწყებული ბრძოლის კონტექსტში, დისკრიმნაციული მიდგომის არა ერთ გამოვლინებასთან გვქონდა საქმე, – თუკი დომინანტური რელიგიური გაერთიანებისა და მისი მესვეურებისთვის არ მოქმედებდა შეკრებასა თუ გადაადგილებასთან დაკავშირებით თითქმის არანაირი შეზღუდვა, საპირისპიროდ, თითქმის ყველა ტიპის შეზღუდვა იყო დაწესებული არადომინანტური რელიგიური ჯგუფებისთვის – გამონაკლისს სოციალური მსახურების განსახორიელბლად გაცემული რამდენიმე სამანქანო საშვი წარმოადგენდა. იმ შემთხვევაში თუ დასაშვებია, მრავალრციხოვანი მართლამიდიდებელი ეკლესიის მრევლისთვის გათვალისწინებული იქნას დღესასწაულის აღნიშვნის აუცილებლობა, სრულიად გაუგებარია, რა მოტივით უნდა შეიზღუდოს რელიგიური შეკრება და სადღესასწაულო მსახურება არადომინანტური რელიგიური გაერთიანებებისთვის? ამ კუთხით, საქართელოს კანომდებლობა რაიმე უპირატესობის მინიჭებას არ ითვალისწინებს“- ამ სიტყვებს ხელს აწერენ: ქართველ მუსლიმთა კავშირი, სრულიად საქართველოს მუსლიმთა უმაღლესი სასულიერო სამმართველო, ევანგელისტური ეკლესია, ევანგელურ-ბაპტისტური ეკლესია, სახარების რწმენის ეკლესია, აჰმადია მუსლიმთა გაერთიანება, ევანგელური ეკლესია სიცოცხლის სიტყვა, მეგობრთა საზოგადება – კვაკერები, სვედენბორგის რელიგიური საზოგადოება, დახსნილ ქრისტიანთა საღვთო ეკლესია და ხსნის არმია.

მთავრობის გადაწყვეტილებას სახალხო დამცველიც გამოეხმაურა, რომელმაც განაცხადა, რომ კორონავირუსთან დაკავშირებული ეს რეგულაციები, შესაძლოა, დისკრიმინაციული იყოს არადომინანტი რელიგიური გაერთიანებების მიმართ.

შეგახსენებთ, რომ პრემიერ-მინისტრის განცხადების თანახმად, 24 დეკემბერი – 2 იანვრის პერიოდში შეზღუდვები შემსუბუქდება ქვეყნის მასშტაბით, მხოლოდ, შემდეგი მიმართულებებით: იმუშავებენ სავაჭრო ცენტრები, ღია და დახურული ბაზრობები; აღდგება როგორც მუნიციპალური, ისე – საქალაქთაშორისო ტრანსპორტის მუშაობა. ძალაში რჩება აკრძალვა,  21:00 საათიდან 05:00 საათამდე პირთა გადაადგილების შესახებ, როგორც ქვეითად, ისე სატრანსპორტო საშუალებით.

ეს პუბლიკაცია შექმნილია ევროკავშირის მხარდაჭერით. მის შინაარსზე სრულად პასუხისმგებელია “ქვემო ქართლის მედია” და შესაძლოა, რომ იგი არ გამოხატავდეს ევროკავშირის შეხედულებებს.

QvemoQartli.ge

მასალის გამოყენება შეგიძლიათ, მხოლოდ, ვებ-გვერდის მითითებით

Related Posts

მრავალშვილიანი ოჯახი არსებობისთვის იბრძვის

11 წლის – ქეთი, 7 წლის ტყუპები – ეკა და მაკა, 6 წლის – ანა, 3 წლის – ნინო ერთ...

მითები და COVID-19

კორონავირუსის გავრცელებასთან ერთად, გაჩნდა მითები, რომლებიც აბნევენ საზოგადოების ნაწილს და ართულებენ ვირუსთან ბრძოლას. მსოფლიო ჯანდაცვის ორგანიზაცია, პასუხობს ყველაზე მეტად გავრცელებულ...

დეცენტრალიზაციის მომავალი/Desentralizasiyanın gələcəyi

დეცენტრალიზაციის სტრატეგია 2020-2025 მიზნად ისახავს, უზრუნველყოს საქართველოს კონსტიტუციით აღიარებული პრინციპების რეალიზება  და ადგილობრივი თვითმმართველობის თანმიმდევრული განვითარება, აქციოს დეცენტრალიზაცია უწყვეტ, მიზანმიმართულ...

საქართველო კარგავს პოლიტიკური ნიშნით დევნილთა „სამოთხის“ სტატუსს

ფოტო: საქართველო-აზერბაიჯანის საზღვარი, წითელი ხიდი   კეთილი ლეგენდა იმის შესახებ, რომ საქართველო არის თავშესაფარი მისი არა დემოკრატიული მეზობელი ქვეყნებიდან დევნილი...

მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ხულდარაში ანტიდასავლურ პროპაგანდაზე იმსჯელეს

ორგანიზაცია „ქვემო ქართლის მედია“ მარნეულის მუნიციპალიტეტში ახორციელებს პროექტს: მარნეულის ახალგაზრდები ანტიდასავლური პროპაგანდის წინააღმდეგ – ცნობირების ამაღლება პროპაგანდისა და ყალბი ამბების (fake...

გუგუთი – ხელისუფლებისგან მივიწყებული საზღვრისპირა სოფელი / Ququti – hakimiyyətin unutduğu sərhədyanı kənd

დმანისის ნაქალაქარს რომ გასცდები, დაახლოებით ოციოდე კილომეტრში ბოლო სოფელია – გუგუთი. იქით უკვე სასაზღვრო გამშვები პუნქტია და სომხეთი იწყება.  ლოქის...

რუსთავის საოლქო საარჩევნო კომისიის ხელმძღვანელი ოპოზიციური პარტიებით და მედიით უკმაყოფილოა

26 აგვისტოს, რუსთავის საოლქო საარჩევნო კომისიის სხდომა, ყველასთვის მოულოდნელად, ხმაურიანი გამოდგა. საოლქო საარჩევნო კომისიის თავმჯდომარემ გაგა აფციაურმა უკმაყოფილება გამოთქვა, მისი...

რეპორტაჟი – ქვემო კაპანახჩი და ლელაშხა

ისევე, როგორც ქვემო ქართლის სხვა რაიონებში, გარდაბანშიც მოსახლეობის ძირათი შემოსახლის წყარო სოფლის მეურნეობაა. ადგილობრივები ამუშავენ მიწებს და ზრდიან პირუტყვს. გარდაბნის...

თანასწორი, ინკლუზიური და უსაფრთხო სამუშაო გარემო საქართველოში

ქვემო ქართლში პროექტის ფარგლებში:  “სამუშაოს თანასწორობა: თანასწორი, ინკლუზიური და უსაფრთხო სამუშაო გარემო საქართველოში” – ვორქშოფების სერია გაიმართა. მომხსენებლებმა მიმოიხილეს შრომის...

ქესალოში შიდა გზების მოწესრიგებას ითხოვენ

გარდაბნის რაიონის  სოფელი ქესალო, საზოგადოების ყურადღების ცენტრში 2009 წლის 2 აგვისტოს მოხვდა. უხვმა ნალექმა სოფელი დატბორა. რეგიონის გუბერნატორი, მთავრობის წარმომადგენლებთან...

მნიშვნელოვანი კვლევები სასმელ წყალთან დაკავშირებით

კვლევა: საქართველოს წყლის ინფრასტრუქტურა – პრობლემები და პერსპექტივები განმახორციელებელი: ორგანიზაცია „მწვანე ალტერნატივა“ ძირითადი მიგნებები: ქვეყნის ქალაქებისა და რაიონების წყალსადენების საუწყებო...

შეგიძლიათ ითევზაოთ ჯანდარის ტბაზე, ოღონდ 18 წლის შემდეგ

თევზაობის და ნადირობის მოყვარულები კარგად იცნობენ ჯანდარის ტბას და მის მიმდებარე ტერიტორიას. თუ საზოგადოების ამ ნაწილისთვის გარდაბნის მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე მდებარე...

რის ფასად დაუჯდება რუსთავს და სოფელ თაზაქენდს “რუსთავის ფოლადის” ახალი გეგმები (ვიდეო)

სულ მინდოდა პირადად მენახა ის ადამიანები, რომლებიც ისედაც მენდელეევის ფორმულად ქცეულ რუსთავის ჰაერს, კიდევ მეტად აბინძურებენ, ან გასცემენ ნებართვებს და...

რაჭისუბანი: „არ დაადგა საშველი, არც სასმელი წყალი გვაქვს და არც სარწყავი“ / Raçisubani: “Heç nə kömək etmədi, nə içməli nə də suvarma suyumuz yoxdur”

ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სოფელი რაჭისუბანი ქართული რეალობისთვის,  საშუალო სოფლებს მიეკუთვნება: 2014 წლის მოსახლეობის საყოველთაო აღწერით, სოფელში 597 ადამიანი ცხოვრობს. სხვა სოფლების...

კორპორაციული პასუხისმგებლობა ქვეყანაში, სადაც ადამიანი არ არის მთავარი ღირებულება

შვიდ ოქროს წესს მოიცავს კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობა და ეს წესები, დაცვის შემთხვევაში, ვფიქრობ, ნამდვილ ოქროზე ძვირფასია: ბიზნესის ეთიკურად წარმოება; ადამიანის...

Comments
კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *